Ki nem hallott a Kinderről vagy a Nutelláról?
A Ferrero család, az egész világon ismert márkáiról van szó.
A pontosság kedvéért, 2018-ban világviszonylatban, a 30 legmagasabb bevételt elérő olasz márkák listáján a 4. és a 8. helyen végeztek.
Személy szerint én mindig is nagyon szerettem a Ferrero termékeit. A Nutella szerelem volt első látásra, de nem titkolom, hogy az idő múlásával nagyon megszerettem a Kinder csokit, a Kinder meglepetést (imádtam a benne rejlő meglepetéseket), Kinder Buenot és a Kinder Countryt. A Kinder Cere Alé málnás péksütemény pedig az első számú reggelim vagy tízóraim.
Különösen kedvelem még a következő termékeket: Ferrero Rocher, Pocket Coffee, Raffaello, Duplo e Tronky.
Gyerekkoromban kétségkívül azt hittem, hogy a Nutella vagy a Kinder német csokoládé, mivel mindig nagynénimtől kaptam ajándékba, aki Németországból jött minket meglátogatni, valamint a Kinder német szó, elképzelésem teljesen megállta a helyét. (Zárójelben megjegyzem, hogy Magyarországon akkoriban még nem voltak kaphatóak.)
Annyira biztos voltam adatom helyességében, hogy jónéhány évvel ezelőtt, amikor férjem azt mondta, hogy a Nutella és a Kinder olasz termékek, személyesen néztem utána. Azt hiszem, érdekes lenne a céget illetve a történetüket közelebbről megismerni.
Tudtad, hogy a Ferrero család Piemonte tartományból származik, pontosabban Alba településből?
Alba Torinótól 50 km-re fekszik, és az egész világon híres a méregdrága és ízletes fehér szarvasgombájáról.
A Ferrero sikere a 80-as években kezdődik, amikor a Pietro Ferrero cukrász cukrászdájából sikeresen gyárat fejleszt. Ifjú fiával, Michelevel olyan termékeknek adnak életet, amelyeket a fogyasztók igen kedvelnek.
1951-ben megszületik a SuperCrema, a Nutella elődje. Miért születik az ötlet, hogy a csokoládét mogyoróval egészítsék ki? A II. világháború után sajnos nagy hiány volt kakaóból, csökkentett mennyiség állt rendelkezésre.
A SuperCrema nagy sikert arat. A gyerekek imádják kenyérre kenve, és a szülők nem szegülnek ellene, sőt szívesen fogadják az új terméket, mert tudják, hogy ha egy szelet kenyeret és csokoládét adnak gyermeküknek (mint az akkoriban szokás volt) a kenyér gyakran ottmarad. Viszont a krémmel ez nem lehetséges.
Sok próbálkozás után, 1964-ben Michele Ferrero elkészíti az új mogyoró- és kakaóalapú krémet, és, mivel jogi okokból Olaszországban nem megengedett a SuperCrema név további használata, az újdonság végleg felveszi a Nutella nevet. Michele fejéből pattan ki az ötlet: az angol „nut” (melynek jelentése mogyoró, dió) szót veszi alapul, és hozzátoldja az „-ella” végződést, amely olaszul nőnemű kicsinyítő képző. A kicsinyítők pozitív érzelmeket, mint szeretetet, gyengédséget, kedvességet fejeznek ki. A Nutella tehát egyesíti a nemzetköziséget a „Made in Italy”-val.
A továbbiakban pedig megszületik a Nutellás üveg, amely az elkövetkezendő évtizedekben megőrzi tipikus formáját.
A következő években a Ferrero csoport nemzetközi szinten terjeszkedik, először Németországban, majd Franciaországban és további 8 európai országban nyit üzemet. Az európai sikernek köszönhetően minden kontinensen ugyanígy tesznek.
A 80-as években, a Ferrero-termékek sikerét látván, Michele mogyorófa ültetvények telepítését szorgalmazza a Föld déli féltekéjén, és az elkövetkezendő 20 évben 6,6 millió mogyorófa nő Chile, Argentina, Dél-Afrika és Ausztrália mezőgazdasági területein. Ezzel valósítja valóra álmát, hogy egész évben friss alapanyagot biztosítson termékeihez.
2005 május 29-én 27 854 ember gyűlik össze, hogy részt vegyen a németországi Gelsenkirchenben a legnagyobb kontinentális nutellaalapú reggelin. Az esemény bekerül a Guinnes Rekordok közé!
A Nutella 2015-ben megjelenik a Facebookon, és minden reggel szép napot kíván 31millió rajongójának.
Nézzünk néhány naprakész adatot.
A Ferrero csoport, 2018 augusztus 31-én 10,7 milliárd euró bevételt regisztrál éves szinten, 2,1%-kal többet az előző évhez képest. Világviszonylatban 94 társaságból áll, és 25 üzemből szállítják az árut több mint 170 országba. Körülbelül 34 ezer ember dolgozik a Ferreronál.
Előző év eladásnövekedése Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Anglia és az Egyesült Államok piacnövekedésének köszönhető.
Személyesen szeretném megköszönni a Ferrero családnak, hogy, még ha édességei nem is egészségesek, termékei gyerekkorom részei lehettek. Mindenkit figyelmeztetnék arra, hogy annak ellenére, hogy nagyon finomak, jobban tesszük, ha csak mértékkel fogyasztjuk őket.
Ha kíváncsi vagy, hogy mit kombinál az én csibész férjecském a Nutellával, akkor ne hagyd ki ezt a videót.
Jó Nutellát mindenkinek!
Timea